Monday, December 30, 2013

Spathe Public House

I love sweater weather!
I had my fair share of pullover #ootd spams this december thanks to that ^~^




Also, I've been wearing my new brown boots that arrived just in time for Christmas a lot! ^~^
Plus my feather bag that I got last year~~
Finally got the chance to match it with my outfits, yay!
Got this embellished sleeved pullover from GUESS! ^~^
It was on sale at about $59 if I didn't remember wrongly!
Also, my simple and pretty Christmas themed nails done by 
The Nail Status
Far East Plaza 14 Scotts Road
#04-83 Singapore 228213
Tel: 6836 2005
(You may dial this number to fix an appointment for your nails and request to have your nails done in either shop!)
The Nail Status Cottage
Far East Plaza 14 Scotts Road
#04-69 Singapore 228213

Opening Hours:
Monday - Saturday: 11am-9.30pm
Sunday, Eve of P.H and P.H : 11am-7pm

Getting to The Nail Status:
Nearest MRT station: Orchard Station

Anyway, on one of the rare days when Martin and I actually got our lazy butts out of our bed and went out,
we chanced upon this beautiful restaurant called Spathe along Mohammed Sultan Road!
Spathe Public House
8 Mohamed Sultan Road #01-01 Singapore 238958
+65 67351035
Opening ​​Hours
Mon - Fri: 11am - 11pm
​​Saturday: 10am - 11pm
​Sunday: 10am - 5pm 

The place is soooo pretty *.*
And we were lucky to be there when it wasn't very crowded yet (around 5+pm)
cause when it hit 6.30pm the place was packed and you'd actually need a reservation to get a seat!





I love Christmas decorations so much!!!~~ ^~^
Patriotic bread :p



And because we were going to have dinner with my family afterwards,
we tried not to order too much food :x

But anyway, their waffle was omg so damn good!
I think I've been really lucky with waffles and all that I've tried recently were yummy, thankfully!! ^~^
Crispy, warm and fluffy waffles with maple syrup are the best!
We also ordered their Ribeye steak which was to die for!
They definitely know how to prepare their steaks well!! b;
The ribeye was slightly pricey, at $38, but I think given the high quality and taste of their food,
plus the lovely ambiance, it's pretty worth it ^~^
It'll be a sweet place to go for a special date imo!


Blogging about food always makes me feel hungry -____-
Gonna grab something to eat now hahah!

Thank you for reading, love you all!